fbpx

GRUPPETIMER

MANDAG

09.00
SPINNING

16.30
NY PÅ SHAPES

17.30
X-FIT

18.00
SPINNING

TIRSDAG

11.00
SENIOR

18.15
CORE

19.00
X-FIT

ONSDAG

17.30
X-FIT

TORSDAG

11.00
SENIOR

18.00
STEP MIX

18.00
SPINNING

19.00
TABATA

FREDAG

09.00
X-FIT

LØRDAG

Spinning – sykkel i sal. Vi har 20 spinningsykler i eget rom, der instruktøren spiller musikk og trør med gruppen gjennom et gitt program. Du velger selv motstand på pedalene, noe som gjør at spinningtimene passer for alle uansett form! Spinning er spesielt bra for å øke kondisjon uten å belaste knær eller hofter. 

Egen time for deg som er helt ny på senteret! Vi går igjennom apparatparken og generelle øvelser i apparater, før vi kjører en enkel men effektiv økt i frivektsområdet. Møt opp på timen, få omvisning og opplæring, og spør oss om hva enn du skulle lure på! 

I X-FIT bruker vi en mengde ulike øvelser. Variasjon, mobilitet, styrke, kondisjon og funksjonalitet er stikkordene. Variasjonen ligger i at hver enkelt trening ikke er lik den forrige. Det er hele tiden nye utfordringer. Det skaper resultater, fordi kroppen ikke faller inn i en «treningsrutine», og resultatet er en sterk og veltrent kropp!

I en X-FIT økt bruker vi god tid på varme opp kroppen, og forbedre kroppens mobilitet, slik at den er klar for økten. Deretter tar en for seg en gitt baseøvelse som knebøy, markløft, benkpress, pullups eller en press-øvelse. I styrkebolken bruker vi tid på jobbe inn riktig løfteteknikk, og å bygge styrke.

I siste bolk av økten benyttes det en kaller funksjonelle øvelser. Det betyr at en bruker bevegelser som er naturlig for kroppen eller forbedrer kroppens bevegelser. Det kan være bevegelser som å sette seg ned, skyve noe foran seg, trekke noe eller løfte noe opp.

Intensiteten er høy i denne delen av økten. Det vil si at man gjør mer på kortere tid, enn ved mer tradisjonell trening. Dette gir ikke bare en skikkelig effektiv treningsøkt, men det er også positivt for en del hormoner, og produksjonen av disse. Vi kan nevne blant annet hormonene som styrer fettforbrenning og muskelvekst.

Passer X-FIT for alle?

Det korte svaret er; ja! Det hele handler om å tilpasse treningen til egen form og nivå. Hver enkelt øvelse har variasjoner. Det gir muligheten til å begynne med de enkleste variantene, for deretter jobbe mot de mer avanserte.

Pullups er for eksempel en mye brukt øvelse innenfor X-FIT øktene. Ser vi på denne øvelsen gir den muligheter for alle. Under trening er det kanskje meningen at du skal ta 10 pullups på en viss tid. Er du nybegynner kan du gjøre pullups med strikk, Derfra jobber en seg til tynnere og tynnere strikk over tid. Klarer du ikke pullsups med strikk, kan du kjøre andre øvelser. Alle øvelser som benyttes kan skaleres eller byttes ut med andre!

Lukk meny