GRUPPETIMER

MANDAG

18.15
FETTFORBRENNING
IRINA
NYPLASS STADION

TIRSDAG

11.00
SENIORTRIM
IRINA
NYPLASS STADION

ONSDAG

18.00
MAGE – RUMPE – LÅR
SISSEL
FURUHOLMEN

TORSDAG

18.00
TABATA
ANETTE
NYPLASS STADION

FREDAG

LØRDAG

Spinning – sykkel i sal. Vi har 20 spinningsykler i eget rom, der instruktøren spiller musikk og trør med gruppen gjennom et gitt program. Du velger selv motstand på pedalene, noe som gjør at spinningtimene passer for alle uansett form! Spinning er spesielt bra for å øke kondisjon uten å belaste knær eller hofter. 

I X-FIT bruker vi en mengde ulike øvelser. Variasjon, mobilitet, styrke, kondisjon og funksjonalitet er stikkordene. Variasjonen ligger i at hver enkelt trening ikke er lik den forrige. Det er hele tiden nye utfordringer. Det skaper resultater, fordi kroppen ikke faller inn i en «treningsrutine», og resultatet er en sterk og veltrent kropp!

I en X-FIT økt bruker vi god tid på varme opp kroppen, og forbedre kroppens mobilitet, slik at den er klar for økten. Deretter tar en for seg en gitt baseøvelse som knebøy, markløft, benkpress, pullups eller en press-øvelse. I styrkebolken bruker vi tid på jobbe inn riktig løfteteknikk, og å bygge styrke.

I siste bolk av økten benyttes det en kaller funksjonelle øvelser. Det betyr at en bruker bevegelser som er naturlig for kroppen eller forbedrer kroppens bevegelser. Det kan være bevegelser som å sette seg ned, skyve noe foran seg, trekke noe eller løfte noe opp.

Intensiteten er høy i denne delen av økten. Det vil si at man gjør mer på kortere tid, enn ved mer tradisjonell trening. Dette gir ikke bare en skikkelig effektiv treningsøkt, men det er også positivt for en del hormoner, og produksjonen av disse. Vi kan nevne blant annet hormonene som styrer fettforbrenning og muskelvekst.

Passer X-FIT for alle?

Det korte svaret er; ja! Det hele handler om å tilpasse treningen til egen form og nivå. Hver enkelt øvelse har variasjoner. Det gir muligheten til å begynne med de enkleste variantene, for deretter jobbe mot de mer avanserte. Alle øvelser som benyttes kan skaleres eller byttes ut med andre!

Hvorfor trene kjernemuskulaturen?

Kjernemusklene er stabiliseringsmusklene i kroppen, hovedsaklig mage og rygg. Disse musklene er nødvendige for å stabilisere og styrke kroppen, øke treningsprestasjoner og for å gjennomføre dagligdagse gjøremål, uten å få skader.

En sterk midje bidrar blandt annet til bedre balanse, stabilitet og kroppsholdning, noe som gjør kjernetrening svært nyttig både i treningssammenheng og i hverdagen.

I denne timen følger dere instruktøren gjennom et knippe forskjellige øvelser, med 2-3 ulike vansklighetsgrader på hver. Timen passer like godt for alle – så her har du muligheten til å teste og utfordre kjernestyrken, uansett hva slags nivå du er på treningsmessig.

Veksling av innhold

Dette er en time med høyintensiv sirkeltrening – bestående av 7 ulike øvelser. Her jobber man i 40 sekunder på hver stasjon og har 20 sekunder pause til å rullere mellom de ulike stasjonene.

Det er en tøff time, men du styrer selv vekt og intensitet på øvelsene – så alle kan delta uansett form! Her får musklene virkelig jobbet i samarbeid med kondisjonen , samtidig som man brenner ekstra mange kalorier!

Er du ute etter en tung og variert time med mulighet til å utfordre hele kroppen gjennom treningen – er dette timen for deg!

Veksling av innhold

Hver lørdag kl 10.00 kjører en av våre instruktører sin gruppetime, så her blir det fire ulike treninger hver måned.

Etter timen serverer vi kaffe og frokost.

Lukk meny